Hoe kan ik een artikel ruilen?
In de winkel.
Een artikel ruilen kan gemakkelijk en snel in één van onze B5mode winkels. Heb je het artikel in de winkel gekocht? Zorg er dan voor dat je de kassabon meebrengt. Heb je het artikel gekocht in de webshop? Zorg er dan voor dat je de factuur meebrengt.
Je mag je aankoop ruilen voor elk ander artikel naar keuze. Wanneer je ruilt en het bedrag valt lager uit dan het originele aankoopbedrag, dan ontvang je het restant terug op de wijze waarmee je de artikelen hebt betaald. Indien je hebt gekozen om met Afterpay te betalen, wordt het verschil in mindering gebracht op de openstaande factuur. Als het bedrag hetzelfde is, blijft de Afterpay factuur bestaan. Valt het bedrag hoger uit, dan betaal je het restant met je pinpas of cash. Er wordt in dat geval niks verrekend op de Afterpay factuur; dus deze staat dan nog open en dient betaald te worden. Aan het ruilen van je aankoop in de winkel zijn geen kosten verbonden.
Hoe kan ik een artikel retourneren?
In de winkel.
Een artikel retourneren kan gemakkelijk, gratis en snel in één van onze B5mode winkels. Heb je het artikel in de winkel gekocht? Breng dan je kassabon mee als je het artikel komt retourneren. Heb je het artikel in de webshop gekocht? Breng dan je factuur mee. Het aankoopbedrag krijg je binnen 14 dagen terug via de betaalmethode waarmee je de bestelling hebt voldaan. Indien je hebt gekozen voor Afterpay wordt het bedrag in mindering gebracht op de openstaande Afterpay rekening. ALs je de Afterpay rekening reeds hebt voldaan ontvang je het terug te betalen bedrag van Afterpay. Dit is exclusief eventuele verzend/transactie kosten die je betaald hebt. Aan het retourneren van artikelen in onze winkels zijn verder geen retourkosten verbonden.
In de webshop
Artikelen retourneren in de webshop kan per post. Hier zijn retourkosten aan verbonden. Klik hier voor de recente tarieven van PostNL.
Daarnaast is het mogelijk (niet verplicht) om via MyParcel een retoursticker aan te schaffen tegen een gereduceerd tarief. Klik hier om gebruik te maken van deze optie. Let op: de retoursticker kan je niet downloaden via een mobiele telefoon, dus gebruik hiervoor je desktop.
Het retourneren naar de webshop werkt als volgt:
Bij je bestelling hebben wij een pakbon meegestuurd. Deze kun je vinden in het pakket waarin de bestelling verzonden is. Schrijf op de pakbon achter het artikel of je het wil ruilen of retourneren, en stop deze pakbon samen met de artikelen die je wilt retourneren in de verzendzak/doos.
Plak de verzendzak/doos goed dicht en plak de online aangekochte retoursticker goed zichtbaar over de oude adressticker heen.
Lever je retour af bij een PostNL-locatie. Klik hier om een PostNL-locatie bij jou in de buurt te vinden.
Van de baliemedewerker ontvang je een verzendbewijs met een Track & Trace code. Hiermee kun je de zending volgen en zien wanneer deze bij ons is geleverd. Bewaar dit verzendbewijs goed, want het is het bewijs dat je jouw retour hebt verzonden.
Binnen 14 dagen storten wij je aankoopbedrag terug op de wijze waarop jij je bestelling hebt betaald.
Wat is de status van mijn retourzending?
Heb je je aankoop geretourneerd bij PostNL dan heb je van de baliemedewerker een verzendbewijs ontvangen. Op dit verzendbewijs staat een Track & Trace code. Met deze code kun je de retour volgen en dus precies zien wanneer je retour weer bij ons is gearriveerd.
Klik hier voor meer informatie over Track & Trace.
Retouradres:
B5mode (Expeditie)
Zuideinde 70
1121CM Landsmeer
Wat te doen bij een klacht over een bestelling?
Heb je jouw bestelling ontvangen, dan raden wij jou aan om de bestelde artikelen nauwkeurig te inspecteren. Je mag van B5mode een goed product verwachten. Hebben wij jou per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel geleverd, maak dit dan zo snel mogelijk kenbaar via e-mail. Vervolgens stuur je het beschadigde of onjuiste artikel retour. Schrijf op het bijgeleverde orderformulier + het ingevulde retourformulier de aard van de klacht. Zo kunnen wij de klacht zo goed mogelijk in behandeling nemen.
Wil je een vervangend artikel ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Indien het gewenste artikel nog leverbaar is, dan ruilen wij het artikel om. Heb je een klacht na het dragen van een artikel, neem dan eerst contact met ons op. Onze garantieperiode duurt één maand. Een klacht die niet gemeld is, wordt niet in behandeling genomen.
Wij geven geen garantie op verkeerd wassen van kleding. Veel stoffen hebben een percentage dat de stof kan krimpen. Wil je de kleding lang mooi houden dan was je de kleding op een wolwasprogramma in de wasmachine. Tegen het doorlopen van kleuren kun je de eerste keer dat je het artikel wast een scheut keukenazijn in het wasverzachterbakje doen. Dit zorgt dat de kleuren langer mooi blijven. Verder is het noodzakelijk de witte was apart te wassen. De bonte was apart te wassen en de zwarte was apart te wassen.